چه کسبی
چه کسبی
فرانچایز در چه کسبی

آشنایی بیشتر با پلتفرم چه کسبی

چه کسبی یک پلتفرم یا بستری برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کارهای فرانچایزی است. امروزه بسیاری از کسب و کارها در قالب قراردادهای فرانچایزی امکان تاسیس نمایندگی‌های خود را به دیگران می‌دهند. بسیاری از تجار نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارزشمندی را که در اختیار دارند به دیگران معرفی می‌کنند تا آن‌ها با خرید املاک، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا و…. به درآمدی متناسب با پول‌شان دست پیدا کنند.

چه کسبی تلاش دارد تا افرادی که فرصت‌های فرانچایزی و سرمایه‌گذاری را در اختیار دارند  را به متقاضیان فعالیت در این فرصت‌ها معرفی کند تا امکان رشد اقتصادی و توسعه کسب و کار برای طرقین فراهم شود.

آشنایی بیشتر با فرانچایز در چه کسبی

فرانچایز مدل کسب و کاری است که یک شرکت (فرانچایزدهنده) حق استفاده از نام تجاری، محصولات، خدمات و تجربه کسب و کارش را به شخص یا شرکت دیگری (فرانچایزگیرنده) می‌دهد. به‌طور معمول در این مدل، فرانچایزگیرنده هزینه‌های ابتدایی برای شروع کسب و کار را پرداخت می‌کند و در عوض از حمایت‌ها و امکانات فراهم شده توسط فرانچایزدهنده (فرانچایزور) بهره‌مند می‌شود.

دلایل جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرانچایز

فرانچایز استقبال زیادی از آن می‌شود و در مواردی نیز کاربردی است. مهمترین دلایل جذاب بودن فرانچایز برای سرمایه‌گذاران عبارت‌اند از:

1- نام تجاری معتبر

به‌طور معمول فرانچایزها نام‌ها و برندهای مشهوری دارند که به فرایند بازاریابی و جذب مشتری کمک می‌کنند. به همین دلیل در فرصت‌های کسب و کار فرانچایز، فرانچایزگیرنده نیازی به برندینگ ندارد و سریع‌تر امکان دستیابی به موفقیت را خواهد داشت. “چه کسبی” فرصت‌هایی را معرفی می‌کند که از اعتبار و سودآوری مناسبی برخوردار باشند.

2- حمایت و آموزش

فرانچایزدهنده‌ها حمایت‌های فنی، آموزش‌های تخصصی و راهنمایی‌های مالی را ارائه می‌دهند تا هزینه‌ها و ریسک‌ها برای فرانچایزگیرنده کاهش یابد و احتمال موفقیت به شکل چشمگیری افزایش یابد.

3- استاندارد عملیاتی

فرانچایزها اغلب استانداردهای دقیقی برای عملکرد کسب و کارها فراهم می‌کنند که به بهبود کیفیت و کارایی  کمک می‌کند. این استانداردها و دستورالعمل‌های اجرایی براساس تجربه به‌دست آمده‌اند.

4- دسترسی به بازارهای جدید

برندهای ارائه‌دهنده فرانچایز با فراهم کردن امکان گسترش مدل کسب و کارشان با افراد یا شرکت‌های محلی به آن‌ها در ورود به بازارهای جدید کمک می‌کنند.

نقش چه کسبی در قراردادهای فرانچایزی

مهمترین نکته این است که پیش از سرمایه‌گذاری در فرانچایز، تحقیقات دقیقی در مورد شرایط قرارداد، عملکرد سابق فرانچایزدهنده و شرایط بازار محلی انجام شود. این اطلاعات را شما می‌توانید در سایت چه کسبی درباره برندهای که برای شما جذاب‌تر هستند را درخواست اطلاعات بدهید تا جزییات بیشتری در اختیارتان قرار گیرد.

نمونه‌های معروف از فرانچایز در ایران

در ایران بسیاری از برندهای و کسب و کارهای مشهور به‌صورت فرانچایز فعالیت می‌کنند تا در کمترین زمان امکان توسعه برندشان را داشته باشند. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. رستوران و فست‌فودها: مانند کنتاکت گریل، کفشدوزک، کنز، مک‌دونالدز و برنا؛
  2. فروشگاه‌ها و برندهای لباس: مانند زارا، اچ‌اند‌ام، نایک، آدیداس و لویی و تیون؛
  3. صنایع غذایی: عرضه‌کننده انواع کیک، پیتزا هت، وافل هاوس و ستنی‌های آماده؛
  4. خدمات زیبایی و بهداشتی: سالن‌های آرایش و زیبایی مانند زیورآلات کلینیک، آرایشگاه ترسا و فرانک پرو

برای شروع یک کسب و کار فرانچایزی، بهتر است برند موردنظرتان را در سایت چه کسبی جستجو کنید و با مقایسه سرمایه مورد نیاز، سودآوری طرح و شرایط پیش نیاز آن با سایر کسب و کارها، درخواست خودتان را ثبت کنید تا اطلاعات کاملتری از فرایند فرانچایزی دریافت کنید.

همین طور اگر شما کسب و کاری دارید که امکان ثبت آن به‌عنوان فرانچایز را دارید فرم مرتبط را از قسمت ثبت آگهی در بالای سایت چه کسبی تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و آگهی‌تان را رایگان در سایت قرار می‌دهند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

091056335571